9 Haziran 2019 Pazar

MİLLİ MARŞIMIZ YUHALANMASI ÜZERE BİR ANIM...


                          






Akşam, Fransa maçın başında milli marşları yuhalanması, bana biraz eski anımı hatırlattı...Tam milli marş değil, ama eş anlamlı bir hikaye...

Yıl 1991...Atina’da Akdeniz oyunlarındayız. Kıyafet olmuyor bahanesi ile, açılış izlemek üzere, Atina Olimpiyat stadın üst tribünlerinde yerimizi almıştık. Yanımda hocaların hocası, bulgar Konstantin Kovaçev (Kenny), sırık efsanesi, sevgili Ruhan İşim’in antrenörü. En-az 60.000 seyirci!

Açılış seremonisi başladı, bitti, sıra ülkelerin sahaya çıkmasına gelmişti.Alfabetik sırası ile ülke kafileleri ellerinde bayrakları ile çıkarken, hocama kafamı çok kurcalayan soruyu sordum: ‘’Hocam, bizim(Türkiye) çıkmak üzere, sence, Yunanlılar bizim kafileyi alkışlayacaklar mı, yoksa yuhalayacaklar mı?’’

Kenny bana çok tuhaf, hayatım boyunca unutamayacağım baktı, ama bir şey demedi...

‘’Hayır, şimdiye kadar tüm kafileleri alkışladılar, ortam bayram gibi’’- diye, uzattım

Kurt Hoca, o zamanlar 60 yaşların üstündeydi, bana döndü ve çok kararlı bir şekilde:’’Sen ciddi sormuyorsun herhalde, tabi ki, yuhalayacaklar, hatta ellerinde pet şişeleri aşağı atacaklar!’’dedi.

‘’Zannetmiyorum, yapmazlar’’diye bastırdığımda, iddiaya girdik ve beklemeye başladık.Daha doğrusu ben bekledim, Kenny ise, sigarasını yakmakla meşguldü.

Tam o sırada bizim kafile, kırmızı-beyaz elbiseleri ile, tünelden çıkıyor, ilerliyordu. Stat birden bire bir canavara dönüştü, 60.000 kişi gittikçe artan tempo ile, yuhalamaya başlarken, binlerce pet ve başka maddeler aşağı doru fırlatılıyordu.

Gözlerime inanamadım, istisnasız herkes el, yumruk sallarken, rumca inanılmaz küfürler havada uçuşuyordu.Resmen yıkıldım, hayal kırıklığımı anlatamam...

Kenny zafer kazanmış komutan gibi bana bakınca:’’Nereden bildin, biz onları Türkiye’de hep alkışlarız, inanamıyorum!’’dedim.

‘’Buna tecrübe derler, arkadaş! KÜÇÜK, KOMPLEKSLİ ÜLKELER BU TÜR FIRSATLARI HİÇ KAÇIRMAZLAR! Ne güzel dedin, biz onları hep alkışlıyoruz, diye, ama onlar öyle değil...Hadi kalk gidelim, iddiamızın vecibelerini yerine getirelim! Moralin düzelir, korkma!

İddiayı kaybetmiş, moralim sıfır, öyle başlamıştı Akdeniz serüvenim...

Ertan Hatipoğlu

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

En okunanlar