Boşuna ‘’kazanırken ne kaybettiğini bilmez’’
dememişler…Özellikle endüstriyel futbolun acımasız rekabet ortamında sık sık
görülen manzara, ‘’savaşta her şey mübahtır’’ misali, takımların sermayeye karşı
kendilerinden verdikleri ödünleri
hayretle okunur, görünürdür.
REAL MADRİD dünyanın en-zengin kulübü unvanını var gücüyle
savunmaya çalışırken, arap bankanın astronomik sponsorluk teklifine karşın,
asırdan fazla eski logosundaki haçı silmek zorunda kaldı! Böylece, son derece
gururlu ispanya taç monarşi sembolü
açık elli arap sponsoru keyfi
yüzünden silinmiş oldu.
BARCELONA ebedi rakip olarak geriye kalmayıp, 115 yıllık formasını yıllık 55 mln.
Euro karşılığında değiştirmek kararı aldı. ‘’Nou Camp’’ta neredeyse askeri rejim
ilan edilmesine rağmen, Barca kulübün başkanı ‘’Nike’’ ile anlaştı, bundan
böyle formalar firma tarafından dizay edilip, belirlenecektir. Katalan kulübün yöneticileri hesaplarını yanlış yapmışlar olmalı ki, taraftarlar şimdiden o formaları boykot etmeye başladı bile…
Taraftarlar isyan etmekteler, ama kimin umurunda- önemli
olan milyonlar aksın, kasalar dolsun. Dünya futbol pazarın kazanması için
amansız bir savaş var ve o savaşta her şey mübahtır. Kulüplerin açgözlülüğü yüzünden kaybedilen kendi
yüzleri ve kimlikleri birileri tarafından unutulmuştur.
Onların fiyatı yoktur!
Ertan
Hatipoğlu
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder