Nijerya iklim
olarak tropik, rakımı ise, deniz seviyesidir.Orada devamlı erken
gelişmiş,süratli gençler yetişiyor.Özellikle futbol ve atletizm olarak
kendilerini gösterirler.Bugün Dünyanın
her köşesinde nijeryalı futbolcu vardır…
Onlardan
bir tanesi FB-li Emanuel Emenike.Kuvvetli fiziği ve süratli deparları ile her
rakip savunmayı devamlı ‘’hazır ol!’’durumda tutar,her fırsatta kaleci ile göz
göze kalır.Böyle yetenekli, yıldız futbolcuları devamlı kontrol altında
tutmak, hiç usanmadan antrenman
bilimi ile el- ele entegre olmuş antrenmanlar yaptırmak zorundasın.Kariyer
boyunca uğradığı sakatlıkları ezbere bilmek ve onların negatif sonuçlarına
maruz kalmamak için, devamlı uyanık olup, gerekenleri sağlık ve teknik ekip olarak, yapmak görevindir…
Akşam
Konya maçının 80. dakikasında Emenike HAMSTRİNG gruba ait Biceps femoris
kasından sakatlandı.Biliyoruz, 3 hafta yok, daha sonra 1-2 hafta kendine gelme…
O bölgede sakatlıkların nedenlerine baktığımızda,
kas-sinir sistemin yorgunluğu ilk sırayı almış durumda.Eledik - bir sakatlık yüklemenin başında geldiğinde, dönemin yorgunluğu sebebidir, oysa ki, Emenike
yüklemenin sonunda(80.Dak.) sakatlandı.Bu açıkça, o anki yüklemenin futbolcu için biraz fazla gelmiş, hazır
değil anlamına gelir! Demek ki,FB futbolcu sakatlıkların 2. neden olan, yani
yeterince hazırlık olmadan, eşik üstü yükleme ve sürat uygulanmasından
sakatlanmış.
Aslında,
arka ve ön baldır kas grupları antagonistler (karşıt). Ön kaslar doğal yürüyüş
ve koşuda her zaman daha aktif rol oynarlar ve güçlenirler.Arka
grup (Hamstringler) 3:1 orandan daha zayıf kaldıklarında, sakatlanmaya açık
davetiye basılmış olur. Hatırlayalım, Emenike ‘’Spartak’’Moskova takımında ön
çapraz diz bağlarından ameliyat olmuştu…Tedavi kapsamında ve özellikle
sonrasında, diz çapraz bağı güçlendirmek zorunda. Quadriceps makinesi bunun
ilacıdır…Ama, o bölgenin ilacı olurken, Hamstring’ler zayıf kaldı! Zayıf
kalınca…
İki grubun antagonizmi saktlanma nedeni, sıra olarak 4. sebep olmaktadır.
Emanuel Emenike’nin sakatlanma nedenleri 2. ve 4. olarak
görüyoruz.
Uçak
endüstrisini bilirsiniz,her kaza detaylı araştırılır,tüm deliller toplanır,
kara kutular dinlenir, sonunda bir rapor hazırlanır.Amaç bellidir,bir kez daha
böyle bir kaza tekrar olmasın…
Futbolda
benzeri uygulamanın zamanı gelmedi mi?
Ertan
Hatipoğlu
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder